۱۳۹۲ دی ۲۵, چهارشنبه

بازداشتگاه های مهاجرین و پناهندگان در کشورهای مختلف اروپایی

قابل یادآوری است که هزاران پناهجو و مهاجر در زندان های مختلف یونان ماه هاست که تحت شرایط غیرانسانی زندانی میباشد.
مدت زندانی یک سال تا 18 ماه تعیین گردیده است. برعلاوه شرایط بسیار دشوار و رقت بار، رفتار غیر انسانی مسئولین زندانها از مسایل دیگریست که مؤسسات و ارگان های دفاع از حقوق بشر را برآن داشته اند که با شکایات مکرر از دولت یونان به مراجع  اروپایی ابراز نگرانی کنند. روزانه بسیاری از زندانیان که هیچ جرمی بجز پناهجویی و ورود غیرقانونی به کشور ندارد دست به خودکشی زده و در طی چند ماه اخیر چهار مهاجر از کشورهای مختلف قربانی این اوضاع در زندان ها میباشند. از آن جمله دو نفر از کشور افغانستان که به عدم دسترسی به خدمات طبی (پزشکی) جان شان را از دست دادند.



بازداشتگاه پناهجویان در بلغاریا



طارق 27 ساله از عراق، فعلا مقیم بلژیک. مدت شش سال است که در بلژیک زندگی میکند اما بدون مدرک. دوبار زندانی شده است.




هاگوپ 29 ساله از ترکیه مقیم بلژیک. او در بازداشتگاه چنین میگوید:
"من از زندگی بدون اسناد و مدارک به سیر آمده ام. میخواهم به کشورم برگردم. نمیخواهم مرا آزاد کنید. یا مرا برگردانید یا اینکه مشکل بی اسنادی مرا حل کنید"
او 13 سال پیش با مادرش به بلژیک آمد. مادرش درگذشت اما او هنوز بدون سرنوشت هراز چند گاهی در بازداشتگاه بسر میبرد.





ماریا 39 ساله از کشور کونگو مقیم بلژیک میگوید:
"من رنج سرما را قبول میکنم اما بدون پسرم نمیخواهم به بازداشتگاه برگردم"
همسر غیر رسمی ماریا و پسرش اجازه اقامت دارند اما خودش بدون اسناد و هر لحظه امکان دارد دوباره بازداشت گردد.






دیوید 33 ساله از سیرالیون ، 13 سال است که در هنگری بدون سرنوشت زندگی میکند:
"من امیدوارهستم. بزودی دولت اجازه اقامت به من خواهد داد. چون جای دیگری برای رفتن ندارم"


بیتی 43 ساله از کشور غنا که 20 سال است در فرانسه زندگی میکند.
"مرا بازداشت کردند که دوباره به غنا برگردانند اما گفته اند که فرزندانم در فرنسه خواهند ماند. این بی انصافی است"


عبدالله 30 ساله از کشور سودان، 9 سال است که مقیم انگلستان میباشد. مراکز بزرگ طبی تشخیص داده اند که عبدالله  قربانی شکنجه های گوناگون در کشورش بوده است. سه بار فقط به خاطر که  اسناد اقامت ندارد زندانی گردیده است.





محمد 32 ساله از ایران 6 سال است که در فرانسه زندگی میکند.
"اوضاع من ناامیدکننده است. امراض که در فرانسه به آنها مبتلا شده ام احساس میکنم مرگ تدریجی را برایم به دنبال دارد مگر چیزی از دستم برنمی آید"



مختار 26 ساله از کشور سومالیا. 18 سال است که در انگلستان زندگی میکند اما 14 ماه است که در زندان بسر میبرد و برگرداندن او به کشورش غیرممکن است.



ریحان 22 ساله از افغانستان از سال 2011 در کشور هنگری مقیم میباشد. او میگوید:
"در ابتدا برای ده ماه در یک زندان بودم. از آنجا مرا به زندان دیگری انتقال دادند. برای اولین بار در زندگیم مرا دستبند زدند گویی که قاتل یا دزد هستم. خجالت میکشیدم. زندان تاریک و وحشتناک بود. فعلا در یک کمپ باز زندگی میکنم ولی اینجا نیز زندان است. بدون اسناد همه جا زندان است"



مایکل 35 ساله از کشور نایجریه 12 سال است که مقیم کشور هنگری میباشد.
"این وضعیت از جهنم بدتر است. میخواهم برگردم. هرچه باشد وطنم بهتر است"


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر