۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

نیروهای دریایی مشترک یونان و اتحادیه اروپا (FRONTEX) عاملین اصلی غرق شدن پناهجویان در آبهای یونان

در حادثه اخیر دریایی روز دوشنبه که منجر به غرق شدن یازده پناهجو گردید، شاهدان عینی و بازماندگان
این حادثه میگویند که قایق نجات نیروی دریایی یونان متعلق به فرونتیکس باسرعت زیاد در حال بازگرداندن قایق حامل پناهجویان به سواحل ترکیه بوده است که این قایق دچار سانحه شده و واژگون گردیده است. 
با گفتگویی که با دفتر فوروم پناهندگان یونان داشتیم اظهار داشتند که جمعا 28 نفر سوار قایق بوده که 25 تن آنها از افغانستان و 3 تن آنها از سوریه میباشند. شانزده (16) تن آنها نجات یافته اند اما سه (3) زن و نه (9) کودک درجمع مفقودین میباشند که طبق آخرین راپور یک زن با یک طفل پنج ساله جنازه آنها در سواحل ترکیه دریافت گردیده است و جستجو برای پیداکردن مابقی آنها ادامه دارد.
دفتر فوروم پناهندگان یونان و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از مقامات یونان رسما درخواست نموده است که این حادثه و شرایط وقوع آنرا بصورت جدی مورد تحقیق و بررسی قراردهند. ضمنا از اتحادیه اروپا درخواست نموده است که اقدامات جدی در ارتباط به امنیت مرزهای دریایی اروپا اتخاذ نموده تا از قربانی شدن مهاجرین و پناهجویان جلوگیری گردد.
طبق اظهارات داکتر یونس محمدی رئیس فوروم پناهندگان یونان قراراست هیأتی از طرف فوروم با همکاری کمشنری سازمان ملل در امورپناهندگان  برای بازدید از نجات یافتگان این حادثه و تحقیق بیشتر به جزیره لیروس فرستاده شود.

نجات یافتگان این حادثه: 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر