۱۳۹۲ دی ۲۲, یکشنبه

کانفرانس مبارزه با خشونت های ناشی از نفرت و نژادپرستی

هر سال کانفرانس سراسری اتحادیه اروپا از طرف نمایندگی حقوق مسلم شهروندان اروپایی (Fundamental Right Agency)  و
ریاست اتحادیه اروپاجهت بررسی مهمترین و نگران کننده ترین موضوع که در طول سال شهروندان اروپایی را بصورت عموم نگران نموده است، مورد بحث و بررسی قرار داده و از کارشناسان، محققین، سیاستمداران، جوامع مدنی و مقامات و ارگانهای دولتی و غیر دولتی ذیدخل دعوت نموده  تا راه حل های مناسب را به پارلمان و مقامات زیربط در بروکسیل ارایه نمایند. مقامات مسئول در بروکسیل پایتخت اروپا مکلف میباشند تا یافته ها و راحل های ارایه شده را بصورت قوانین و برنامه های مشترک در سراسر اروپا از طریق قوه قضائیه واجرائیه ای  هر عضو اتحادیه به اجرا گذارند
در سال جاری جنایات ناشی از خشونت های نژاد پرستی و نفرت های تعصبی و عدم همدیگرپذیری از بزگترین چالش ها در اروپا شناخته شده است که موجب نگرانی دولت مردان اروپا گردیده است. کانفرانس سراسری امسال نیز به همین منظور در کشور لیتوانی که ریاست اتحادیه اروپا را در سال  2013 به عهده دارد برگذار گردید. دراین کانفرانس دو روزه که به تاریخ 12 و 13 نوامبر در لینویوس پایتخت لیتوانی برگذار گردید، نزدیک به 450 نفر از مقامات مسئول و ذیربط از تمام کشورهای اروپایی شرکت نموده بودند.
چنانچه در کشور یونان این جنایات عموما ناشی از تعصبات نژادی بر ضد مهاجرین و پناهندگان میباشند لذا در جمع شرکت کنندگان داکتر یونس محمدی رئیس فوروم پناهندگان یونان نیز حضور داشت که یکی از سخنرانان در این کانفرانس راجع به افزایش چشمگیر خشونت های نژادپرستانه برضد پناهندگان و مهاجرین در یونان بود. رئیس فوروم پناهندگان آقای محمدی در سخنانش با تکیه بر شواهد و مدارک مؤثق صوتی و تصویری خواهان رسیدگی جدی و فوری به  این معضلات از طرف اتحادیه اروپا گردید.
از جمله  مواردی که بیشر بر آنها تاکید گردید قرار ذیل میباشند:
·         تطبیق و اجرای قوانین و مجازات پیشبینی شده ای  موجود از طرف قوه های مقننه و اجرائیه دول ها.
·         ایجاد قوانین و مقررات عادل و جدی تر در قبال جنایات ناشی از خشونت های نژاد پرستانه  در یونان و دیگر کشور های که  چنین قوانین جزأ سستم قضایی انها نمیباشد.
·         حفاظت و پشتیبانی قانونی، اجتماعی و مالی از قربانیان و شاهدان عینی  چنین خشونت ها خصوصا مهاجرین و پناهندگانی که بدون مدرک قانونی میباشند.
·         ایجاد سستم ها و شبکه های رسمی ثبت و رکورد این حواثات در سراسر اروپا.
·         ایجاد روابط و تقویت همکاری ها فی مابین مسئولین دولتی، ارگانها و سازمانهای غیرانتفاعی و اتحادیه های مهاجرین، روما، جمعیت همجنسگرایان و دیگر اقلیت های متضرر در جوامع اروپایی.
·         ایجاد کمپاین های  اطلاع رسانی از حقوق و مسئولیت های مهاجرین، پناهندگان، جوامع روما، جمعیت همجنسگریان و دیگر طبقات متضرر جامعه نسبت به چنین خشونت ها.
از همه مهمتر ایچاد راه های مؤثر و نتیجه بخش جهت  ریشه کن نمودن و جلوگیری از رشد و تقویت نژادپرستی و نفرت های تعصبی در جامعه مورد بحث قرارگرفت. مانند تدریس و ایجاد سیمنارهای اطلاع رسانی  در مکاتب از عواقب و نتایج ناهنجار تعصب و باور های افراطی مانند عقاید نازیستی در اروپا که اخیرا در اکثر کشور ها افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر